søndag 2. mai 2010

Ukens Top10 iPhone liste

En liten stund siden siste Top10 liste - og selv om jeg har fått meg iPad - så venter jeg litt til med å lage en Top10 liste her også, da de fleste enn så lenge ikke har tilgang til iPad....Men gled dere, for det åpner opp en helt ny opplevelse for dere.



Dere får beklage meg, men det blir fortsatt gjennsyn med en del gamle travere, men også noen nye.
Top10 denne gangen blir skikkelig vanskelig, for det er så mange apps jeg bruker hele tiden nå.... but here goes:


  1. Gowalla - en ny sosial nettverkstjeneste som jeg har fått bra sansen for. Sjekk inn der hvor du er, hjemme, kafe, restauranten - intr steder du har lyst til å dele med vennene dine - legg til kommentarer og bilder, så kan vennene dine vite hvor du er, men også få tips om hvor de bør dra....
  2. TeamViewer - lastet ned den her i går - på ingensomhelst måte en ny app, men def den beste (og gratis er den også) appen for å overvåke dine Mac'er og PC'er fra din iPhone - fungerer over WLAN som 3G - raskt som pokker er den også... Anbefales på det sterkeste!
  3. Digg - Digg var faktisk helt ukjent for meg inntil jeg overhørte et seminar i begynnelsen av april på Cisco Partner Day konferansen. Ganske så utrolig egentlig, med tanke på hvor sinnsyk stor Digg tjenesten er .... I stedet for å søke deg frem til hva folk leser og er opptatt av, så vil Digg kunne fortelle deg det - fordelt på kategorier... Like enkelt som det er genialt.
  4. AppAdvice - App Advice Daily er min PodCast favoritt, og med AppAdvice appen så får du det beste til iPhone rett på din iPhone!
  5. AirVideo - Denne appen er mer en magisk og genial - ikke bare kan du spille av dine filmer som du har lastet ned, men som ikke ligger på din iPhone, men om du har filmer som ikke kan spilles av på din iPhone, kan du fra iPhonen konvertere filmen slik at du kan se den - enten i bakgrunn (dvs på den PC'en som kjører server applikasjonen), men det råeste er at du også kan konvertere filmen MENS du ser på den!!! Ja - appen koster penger, men dette vil være de beste 17 kronene du har brukt på lang, lang tid! Det skal også være mulig å spille av over Internet, uten at det har fungert for meg...enn så lenge...
  6. Mover+ - Det begynner å bli mange i-enheter hjemme hos meg, og da er Mover+ et godt verktøy for å dele bilder, video, kontakter med mer over WiFi eller Bluetooth. Via Mover+ kan inntil fire iPod'er, iPhoner eller iPad'er "kobles" sammen og du vil rett og slett "kaste" dine bilder i den retningen vennene dine er på din i-enhet!
  7. TV Tracker - Ikke noe magisk, men TV Tracker holder orden på dine favoritt TV-Serier (de du ser på din Apple TV, eller laster ned fra USA...
  8. Photo Wall - et morsomt bilde program som lar deg enkelt lage kolasjer, tune bildene dine og dele. Gratis, men da med et vannmerke, evnt 11 kroner for å bli kvitt det...
  9. RunKeeper Pro - med våren her, så har sykkelen også kommet seg ut av garasjen, og til sykling, og alle andre idretter hvor du beveger deg - så er RunKeeper min favoritt... Med GPS får du track på hvor du har vært, stigningene du har vært i gjennom, snitt tiden din - alt levert lekkert fra din iPhone til din egen RunKepper website - hvor du kan dele dine resultater med dine egne venner, eller poste rett på Facebook med flere...
  10. eBay - Med iPad, iPhones, iPod Touch & Apple TV hjemme, så er jeg avhengig av en amerikansk iTunes konto, og for å få leid filmer eller kjøpt innhold på den konto'n trenger jeg JetCarrier for å få amerikansk adresse, samt eBay for å kjøpe meg iTunes Gift Certificates - med eBay rett på min iPhone kan jeg enkelt handle der og da - og få kodene tilsendt på min mail som jeg kan lese av min iPhone - så er jeg good2go uten å ha brukt min Mac eller PC :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar