mandag 31. mai 2010

Apple TV med iPhone OS 4.0

Allerede i dag er jeg veldig godt fornøyd med mine to Apple TV'er.



De har ikke mye diskplass - for filmer og digital underholdning har jeg i kjelleren, men de kjører XBMC - også har jeg full mulighet til å leie eller kjøpe filmer og tv-serier direkte fra ATV'en - fordi jeg har en amerikansk iTunes konto.

Nå har altså Apple planer om å lansere en helt ny versjon av Apple TV.

  • Kraftigere prosessor med den nye A4 prosessoren som ble først benyttet i iPad
  • 16 Gig disk - ikke mye - men nå er det også forventet mye større push mot cloud, hvor Apples oppkjøpe av LaLa for en stund tilbake forventes å resultere i en iTunes som kan støtte cloud baserte tjenester, og da vil streaming i større grad bli aktuelt - også for Apple TV - også håper jeg at man ikke trenger å hacke ATV'en for å spille av innhold på en NAS...ryktene skal ha det at man skal feks kunne paire en ATV mot Apples Time Capsule, men det høres mer ut som back-up, og ikke at man har en NAS som det primære lagringssted for alt innhold man skal spille av
  • 99 USD er forventet pris - mot 250 USD for dagens ATV versjon
  • Full 1080P HD støtte
Det som blir spennende er jo å se hvordan de kommer til å utnytte iPhone OS'et i ATVen..kan vi spille de samme spillene på ATV som på iPad og iPhone? Kan vi bruke iPhone feks som spillkontroll på ATV slik at den kan bli en god spillkonsoll i tillegg..

Og med såpass mange enheter i huset - fra Apple - håper jeg VIRKELIG at Apple vil tillate trådløs iTunes synkronisering uten å måtte jailbreake telefoner og iPad'er, for det har jeg virkelig ikke lyst til!

Det er ingen tvil om at Apple kjenner skoen trykke fra Google, og at Google TV var kanskje det som skulle til for at Apple skulle løfte ATV fra hobby til big-business! 

Også er det ingen tvil om at det vil bli skrevet side opp og side ned om at ATV også mangler Flash støtte.... kan vi ikke bare legge den ballen (eller det eplet) død snart...Flash er gratis spill og innhold på web browseren...Steve Jobs vil bli enda større og skal ha penger for spill og innhold...derfor ikke noe Flash !!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar