tirsdag 4. mai 2010

Dropbox - genial, enkel & gratis deling av docs, bilder & video...

  • For din PC eller Mac
  • For din iPhone eller iPad
  • 2 gig lagring - helt gratis
  • Tilgang til alt du velger å lagre, inkludert bilder, filmer, dokumenter
  • Utrolig intuitivt - ser ut som din Finder eller Explorer på din datamaskin
  • Grisesexy look & feel på din iPad eller iPhone
Dette er en såkalt WOW applikasjon eller tjeneste - for det er egentlig begge deler!
Lastet først ned appen til min iPad og skjønte det ikke helt, ikke før jeg lastet ned Dropbox til min Mac:


Drag & Drop - enkelt og greit - og Dropbox begynner umiddelbart å laste opp filene til Dropbox.com serveren - som du også får tilgang til via din web browser:


Noe av det som overrasket meg mest, og som jeg syntes var mest sexy - var evnen til å spille av alle mine dokumenter, direkte fra Dropbox appen til iPaden min:

Her er en video som spilles av rett fra Dropbox appen på iPaden min.

....og her ser jeg på et PDF dokument. Det samme gjelder for alle andre former som filer (som jeg har testet i allefall) ....

Noe av det aller beste også, er evnen til å dele filer med du har lastet opp på Dropbox - med andre, UTEN at de nødvendigvis har Dropbox installert :) ... via et klikk kan du sende dokumentet som en email - med link til dokumentet - som ikke vil kreve noe mer enn en Internett forbindelse.

Dropbox samarbeider også med en rekke applikasjonsutviklere for å kunne åpne og jobbe videre med de dokumenter du mottar, som du vil kunne se i bildet under:


Last ned Dropbox til din datamaskin her

Dropbox til iPhone, iPod Touch & iPad laster du ned her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar