fredag 21. mai 2010

iPad med Apple tastatur - funker som en drøm det!

For de av dere som lurer - og som ikke har anskaffet dere en iPad ennå - joda, jeg trives fortsatt VELDIG godt med den... Den passer perfekt mellom min MacBookPro og min iPhone - og ungene mine, som har en iPod Touch - er også veldig glad i å se filmer og spille på min "store telefon" ....


Skinnmappa som jeg har iPad'en i kjøpte jeg i Oslo - hos iUtstyr.no forresten - for under 200 spenn så er det her en bedre deal og en bedre mappe enn den som Apple pusher selv (og som alltid er utsolgt).

Nå har jeg akkurat gått til anskaffelse av iPad Camera Connection Kit som består av to deler - en SD- og en USB-utgave. Nå kan jeg kopiere bilder over fra mitt Canon kamera direkte - og trenger ikke å gå via Mac'en, men jeg hadde også hørt at man kunne koble til andre USB enheter - noe jeg selvsagt måtte prøve - med mitt Apple tastatur!


Dernest var det bare å plugge til tastaturet da.....


Ser jo bare griselekkert ut, men det kommer en feilmelding på skjermen...hmmm


Bare å trykke på Dismiss knappen - faktisk så har jeg fått to feilmeldinger - den her, samt beskjed om at den tilkoblede enheten krever for mye strøm (noen har feks forsøkt å koble til et Flip kamera (noe jeg selv har, men ikke testet ennå selv) og det vil visstnok ikke funke)

Sånn - iPad med tastatur :




(for de som lurer - så er applikasjonen jeg testet det her med Corkulous - din egen korktavle, som også er kul å sende fra seg som PDF eller bilde - på mail .... egen test av Corkulous kommer)

Det eneste som mangler nå er en mus eller en god stylus penn - ikke sant (og norsk språkstøtte på iPad selvsagt)


Den stylusen jeg har her SUGER for å si det på den måten - så jakten etter den beste stylus pennen til å tegne, skrive og i praksis bruke som en liten mus fortsetter..... men nå er jeg godt på vei om ikke annet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar