mandag 31. mai 2010

...mens vi venter på den nye Apple TV - XBMC for ATV er kanonbra!

Jeg ventet lenge før jeg kjøpte min Apple TV - rett og slett fordi jeg ville vente til jeg kunne installere XBMC på den - fra en PC (dette var da før jeg fikk min Mac med andre ord).


Mens Apple TV kun kjører filmer du enten kjøper eller leier via en amerikansk iTunes konto - eller filmer du har tilgjengelig på en PC eller Mac som har iTunes installert, så vil installasjon av XBMC på din Apple TV gjøre den om til en skikkelig kanon av et Media Senter.



Det eneste du trenger - foruten en PC eller en MAC - og en Apple TV selvsagt, er en USB stick som du installerer XBMC på - som en patchstick via et program som heter ATV USB creator.

Det fungerer forsvinnende enkelt. Lag din patchstick - ta ut ledningen til powersupply'et ditt - sett inn USB sticken, plugg inn kontakten igjen - og la den installere seg selv. Via et DOS lignende script (Linux) ser du i bunn av skjermen din når den er ferdig. Fjern USB stikken, og start Apple TV på nytt igjen!

Nå har du fått XBMC installert på din Apple TV, og kan kose deg med alle filmer, bilder, musikk du måtte ha liggende på din PC, MAC - eller enda bedre - på din NAS-løsning, slik at ingen datamaskin må være påslått. Legg til filminformasjon fra IMDB, musikkinformasjon med album bilder, etc, for å få maks ut av ditt nye media senter. XBMC vil feks holde oversikt over hva du har sett - gi deg rating på TV serier og episoder - alt du vil ha, og det HELT gratis!

Hele guiden finner du her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar