tirsdag 25. mai 2010

Dell goes Streaking med Streak - en slags naken iPad killer på 5" ... he,he .... got it!!!

.....men dere skjønner hva jeg mener :)


Jeg skal si det med en gang - DEN SER LEKKER UT!

Men å kalle det en iPad konkurrent er kanskje litt hardt å ta i...Når iPad'en kom var det mange som sa at DEN var kun en stor iPhone... Dell Streak'en er kun på "fattige" 5-tommer, så kom ikke her :) ... iPad'en er dermed dobbelt så bra, for den har 10-tommer...også har App Store fortsatt ca 4 ganger så mange apps som Android - så da skulle iPad'en bli 8 ganger så bra da .... he,he..

Nuff said, Dell1'en ser som sagt lekker ut, og med 5 MP-kamera, så er jo det iallefall en funksjon/hardware som ikke iPad'en har - så da er vi kanskje like langt... eller kanskje iPad'en kun er 3 ganger bedre...vel, Streak'en er også en telefon - så kanskje bare dobbelt så bra - eller like god, eller bedre... øye som ser - og personlige preferanser .... MEN - jeg kan vedde kåken min på at

  1. Den kommer IKKE til å ha solgt i en million eksemplarer på en mnd, og
  2. INGEN kommer til å sove natten over for å sikre seg en Streak utenfor "butikken", samt at
  3. den vil på ingen som helst måte bli en like stor "snakkis" som iPad'en er - desverre, Dell - der er Apple mange lysår forran (dere, og resten av bransjen forøvrig...)

Ellers kan (og bør) det nevnes at Streak'en ser ganske god ut med:
  • 800x600 oppløsning
  • 1GHz prosessor
  • Som sagt - 5MP kamera (med blits til og med)
  • VGA kamera forran også for video-samtaler 
  • Avtagbart batteri (hmm, det var smart ja...)
  • Integrert 3G
  • WiFi
  • Bluetooth
  • og Micro SD som støtter inntil 32Gb
Streak'en (du vet - Streaking er det samme som å kle av seg naken og løpe rundt på et offentlig sted) kommer til salgs i england i juni, og i USA i løpet av sommer'n ... jeg kjenner et par hoder i Dell Norge, og håper jeg får lov til å teste'n - vite når'n kommer og hva den vil koste....

4 kommentarer:

  1. umm du glemte å nevne at den har telefon funksjon..

    SvarSlett
  2. Nico - erre muli, rettet opp nå - og lagt til et par kommenterer.... håper jeg får kloa i en enhet snart så kan jeg få testet litt...

    Har spurt Nokia også - om å få testet en telefon med Android... vil ikke sette henna i en HTC (vet ikke hvorfor, men HTC bare byr meg i mot...)

    SvarSlett
  3. Har Nokia noen android telefoner?

    SvarSlett
  4. Niks - og derfor kommer jeg ikke til å teste ut Nokia - de skal visstnok gå fra Symbian på et par modeller nå, men kommer da til å satse på MeeGo sammen med Intel :)

    SvarSlett