onsdag 26. mai 2010

Top10 iPhone Apps - Mai 2010

Vel, det er en stund siden siste iPhone Top10 liste, så det var/er vel på sin plass.


Det har blitt mye iPad i det siste, men det skal ikke legges under en stol at jeg har fått tid til å sjekke ut noen nye iPhone apps også - men la det her være sagt, det er ikke mange nye apps som har tatt over første siden min på iPhone'n...

Uansett - here goes min oppdaterte Top10 liste:
  1. Gowalla - Kanskje det er meg, kanskje jeg har et stort behov for å sjekke hvor andre er, eller fortelle mine venner hvor jeg er - men jeg synes det her er en kul sosial nettverkstjeneste. Den bruker GPS'en i iPhone til å finne ut hvor du er, og finner frem til steder i nærheten som andre Gowalla brukere har vært - hvis ikke så legger du til de selv....og deler informasjonen enten til dine Gowalla venner - eller via Facebook og Twitter. 
  2. RealRadios - Omtalt før - og nå har de svartens meg over 10,000 brukere/kjøpere. Definitivt den beste radio appen som finnes, og som er så mye mer enn bare en radio app! Det her er en norsk utviklet app, men har fått altfor lite presseomtale synes nå jeg - i motsetning til hva både dansker og svensker har skrevet om denne fantastiske appen...
  3. Dropbox - mye omtalt allerede, og kanskje også aller best til iPad - men har du en Dropbox konto, og ønsker å spille av musikk, filmer, lese av dokumenter, presentasjoner etc - vel, alt kan gjøres via Dropbox - over din iPhone - og det beste av alt - alt er gratis, med 2 GB lagring!
  4. HoloToy - Det her blir nok ikke min favoritt altfor lenge, men fy svarte så kule 3D effekter... et par spill er det her også, og bare for 6 spenn...
  5. TripAdvisor - endelig, med fiksen som kom her forleden dag, så funker TripAdvisor igjen som den skal. Ute på reise og usikker på hva du skal finne på, hvor du skal spise og bo - TripAdvisor gir deg svarene! Alt basert på egne erfaringer! Et must for alle på farten!
  6. Booking.com - så digg, book hotellet ditt rett fra iPhonen! Og det til en billig penge også! Endelig!
  7. CrossProcess - nok et billedbehandlingsprogram, men dette synes jeg var bedre enn så altfor mange andre apps jeg har prøvd!
  8. PicasaFoto - bruker du Picasa og har en PicasaWeb konto er dette programmet et must. Her kan du i tillegg til å se bildene dine, også lage nye mapper, laste opp og slette -- alt rett fra telefonen. Gjør veldig mye mer enn WebAlbums
  9. WildWest - Flipperspill til iPhone - Lastet det først ned til iPad'en - men svarte, det fungerer jo som en drøm til iPhone også! Kult som bare det
  10. ....og, siden det snart er fotball VM - så måtte jeg bare laste ned World Cup Fever - for å få med alle VM nyhetene!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar