søndag 6. juni 2010

Nok en iPad konkurrent - denne gangen fra aigo!


Sist gang jeg skrev om aigo, så var jeg i ekstase over deres iPhone 3-i-en dings for å lade, beskytte og ha kick-stand til telefonen. Les artikkelen her. Nå skal jeg faktisk innrømme at jeg gleder meg over å lese at aigo også skal lansere en tablet - MID N700 skal den hete, tror vi - selv om sannsynligheten nok er like stor for at den blir kaldt aigoPad feks..

Funksjonsmessig ser det også ut til å være en bra enhet:

  • 1GHz prosessor
  • 800x600 oppløsning
  • Støtter flash og 3D sound
  • 4,16 eller 32GB Flash disk
  • USB port
  • MicroSD kortplass
  • WiFi og 3G
  • Ekstrem god batterikapasitet på 3120mAh
Pris og lanseringsdato har jeg ikke funnet, og når jeg er inne på siten til aigo og klikker på MID bildet, så kommer jeg bare til en feilside på taiwansk eller kinensisk :)

Det som er sikkert iallefall er at det dukker opp iPad-killere som paddehatter - og selskaper OEM'er av hverandre så det holder - som også her .... ja, produktet kommer fra aigo kanskje - men de som har laget den her in-the-first place heter Compal - hvis ikke de også har kjøpt det her av noen andre igjen....


Compal skal visstnok lanseres etter sommeren - og for under 300 USD - og da kan vi vel regne med å se aigo sin enhet ligge på samme prisnivå - og kanskje også lansert etter sommeren?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar