torsdag 10. juni 2010

Dropbox og TeamViewer - for en UTROLIG kombinasjon!

Satt i går på hotellrommet mitt i Paris og kom på at jeg hadde glemt å ta med meg noen filmer som jeg kunne se på min iPad på flyet hjem i dag... Filene lå hjemme i Oslo på min server, og jeg hadde lite lyst til å kjøpe de på nytt via iTunes.


Løsningen ble en kombinasjon av flere produkter og tjenester:

  1. Gratis WiFi på hotelrommet
  2. PC'en hjemme med tilgang til NAS'en i kjelleren
  3. TeamViewer installert på PC'en - og på min iPad/iPhone 
  4. Dropbox konto etablert
Med Teamviewer fikk jeg tilgang til min PC hjemme via min iPhone
Etter at jeg hadde koblet meg på min hjemme-PC, og tatt kontrol over den, installerte jeg Dropbox på min hjemme-PC. Dropbox gir meg gratis 2 Gig lagring av filer av alle slag - og installeres via en applikasjon som hvilken som helst annen folder på din PC eller MAC. Dernest fant jeg frem til de filmer jeg ville se i dag på min iPad - og kopierte de over på Dropbox mappa mi.



Så fort filene er kopiert over, vil Dropbox automatisk begynne å uploade filmene over til Dropbox.com.
Du vil kunne se i Dropbox ikonet når filene er overført - som illustrert under:


Et par timer etterpå var filene overført - og da kunne jeg via Dropbox på min Mac, kopiere/flytte filene over til min iTunes konto - og så synke de med min iPad :)

Voila - case cosed....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar