fredag 18. juni 2010

2,5 millioner solgte iPads i måneden - og 20 millioner iPads i løpet av 2010!

I følge en liten artikkel fra DigiTimes så estimeres det at Apple i dag selger ca 1.2 millioner iPads i måneden, noe som er en halv million opp fra lanseringsmåneden - og at videre vekst ser ut til å raskt nærme seg mot 2.5 millioner enheter innen årets slutt!




Hvis dette stemmer, vil - som jeg også har kommentert i tidligere bloggposts - antall iPads med ENKELHET overgå de 10 millionene som Apple satt seg som mål. Spesielt imponerende er det jo også når analyseselskaper estimerte at HELE tablet markedet ville selge 10 millioner enheter i 2010 - noe som uansett var nesten en tre dobling av markedet fra året før...... De mest optimistiske, som iSupply tror at så mange som 20 millioner iPads vil bli solgt i 2010....DET tviler jeg på - for da må produksjonskapasiteten kraftig økes, noe jeg tror er umulig gitt de harde arbeidskår som vi allerede vet arbeiderene hos Foxconn har....


Så sent som i slutten av mai i år gikk Mike Abramsky, som jobber som analyst i RBC Capital Markets og høynet sine iPad salgsestimater fra 5 til 8 millioner ... nå ser det derimot ut som han kanskje må øke igjen, for nå jobber Samsung og LG på spreng for å produsere nok skjermer til iPad - og ennå er det MANGE land som fortsatt ikke har åpnet for salg - og i de landene hvor iPad selges, er det enten utsolgte - eller så er det strenge krav om maks to enheter per person....


Så får vi se da - jeg tipper Apple bryter 2 millioner solgte iPads på en måned i september, dernest 2.5 i oktober eller november!


På en måte så gleder jeg meg til høsten - ikke fordi det blir surt og kaldt, men det skal bli intr å se alle utfordrene til iPad - hvordan de blir møtt av markedet, og evnt hvilke som vil utfordre iPaden .... 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar