fredag 25. juni 2010

MiWi til iPhone gjør din telefon til en mobil bredbåndsruter!



Dette har jeg lett etter lenge, muligheten til å la flere andre IP-enheter bruke min iPhone som en bredbåndsruter. En PC kan i dag enkelt kobles til din iPhone via kabel eller Bluetooth, men å la flere få den samme muligheten, samtidig, det har ikke latt seg gjøre.

Det var flere enn meg som håpet at dette ville være en av funksjonene i iOS4, men den gang ei - og når jeg endelig fant MyWi ble jeg raskt også igjen skuffet da jeg ikke fant den på AppStore... Årsaken var selvsagt enkel, du må ha en jailbreak'a iPhone for å få det til...

Grrr, da er det ikke bare to gode ting som skiller iPhone og Android for min del, men tre...kanskje flere?

- Flash
- Skikkelig MultiTasking (ja, det kommer seg sakte, men sikkert)
- Mobilt bredbånd støtte

Hva gjelder sikkerhet så utelater jeg det, siden nå Google nylig har lansert nye rutiner for å hindre møkka-apps til å spre seg...en liten, men god start mot det kompiser av meg hat kaldt AppStore-light :)


Grunn nok til å jailbreake?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar