torsdag 1. april 2010

Spotify - når det beste bare blir bedre!

Svenskene er kanskje litt tregere i skisporet enn Northug, men når det kommer til innovasjon - i allefall på IKT siden med Skype, Spotify, Voddler ....til og med SVT kan du streame fra din iPhone - så kan det tyde på at svenskene er langt tøffere enn oss her på Olje-berget.


Spotify snudde musikkverden på hodet. Før Spotify hadde man i praksis kun et par muligheter til å skaffe seg den musikken man vil høre på;

  1. kjøpe seg plata på Platekompaniet, eller
  2. laste den ned via siter som The Pirate Bay


Etter Spotify har jeg ikke gjort noe av punktene over :)

Jeg har derimot kjøpt meg Spotify Premium - av flere årsaker;

  1. Slippe reklame
  2. Mulighet til å ha musikken nedlastet slik at jeg ikke er avhengig av å være online (hele tiden)
  3. ...og den største av dem alle - iPhone - muligheten til å spille Spotify på min iPhone, og ikke da kombinert med #2 over!
99 spenn i måneden for å lytte på all den musikken du vil - dele spillelister, ha biblioteket offline på Mac, PC eller Mobil...og nå har som sagt Spotify blitt enda bedre - med følgende nye tjenester:



  • Last.fm scrobbling integrasjon
  • Nå kan du åpne og spille Spotify linker direkte fra linker på Facebook appen din på iPhone :)
  • Integrasjon og samhandling mellom hva du har lagret på din "iPod" og hva som er lagret i dine spillelister - sparer plass, og ikke minst tid til å synche...grisebra funksjon!!
  • Tidligere måtte jeg lage meg "favoritt" playlister - nå har stjerna kommet - så bare krysse av for de låtene du liker best - funksjonen kommer snart til datamaskinen også
  • Støtte for å lytte i 96kbps når du har dårlig/treg forbindelse
  • Spotify husker hvor du var sist du brukte den, slik at den starter opp der du sluttet sist
  • Du kan nå enkelt bestemme hvilke spillelister som skal deles / samhandles
  • Deling av låter via mail eller Twitter
  • Album reviews
  • ...og mye mer :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar