lørdag 24. april 2010

Kamera på iPad - funker jo helt rått!!!!



Det er faktisk mulig å ta bilder med iPad - og det koster ikke mer enn 99 cent, forutsatt at du har iPhone da......

Rett under 100 dollar står på min amerikanske iTunes konto. Tok vel mindre enn 20 minutter etter at jeg hadde handlet på ebay, så var det på plass...betalte bare 103 dollar også - så si ifra om du trenger tips til hvem du skal handle av.....
(Og i tilfelle noen skulle lure, det er IKKE noe problem å veksle frem og tilbake mellom din norske og amerikanske iTunes konto - ingen av appene eller filmer forsvinner - dine app kjøp fra begge kontor blir synkronisert hele veien ut til din iPhone og iPad - helt automatisk selvsagt ---- slik det alltid er med Apple)



Første appen jeg kjøpte var Camera for iPad
99 cent - var det verdt det, ja - det kan jeg skrive under på!

Hva er det Camera for iPad er for noe muffins tenker du - for iPad har jo ikke kamera...det er det ingen tvil om, men det er her det geniale kommer inn - forutsatt at du har en iPhone vel og merke :)

Så fort du har kjøpt den her - og synket din iPad og iPhone - slik at begge enheter har appen, så er det så enkelt som å starte opp appen på begge enheter. Den vil per default være instilt på å lete etter hverandre via både Bluetooth og Wifi, men dette kan du også endre selv....


For å si det mildt var jeg overrasket over hvor kjapt det her gikk - hvor raskt de fant hverandre - og hvor griseenkelt det er mulig å få brukeropplevelsen...helt rått.



Velg selv kvalitet på bildet - og du kan også (spesielt kanskje) velge å bruke iPad'en din som en blits.. he,he - synes jeg ser det på gata....

Bildet under er jeg som tar bilde med iPhone av iPad'n - blir ikke så bra, men bare for å vise .... også ble det jo også en morsom effekt ut av det - preview'en på iPad'en her hele tiden live, og jo lavere kvalitet på preview, jo mer "live" blir også iPad bildet som vises...


Har du iPhone & iPad, og 99 cent til overs - ikke noe å tenke på det - det her er gull verdt...i stedet for å overføre bildene i etterkant - via iTunes synk eller ved å bruke Mover+ feks...

Camera for iPad laster du ned her

1 kommentar:

  1. Du kan faktisk kjøpe iPad-programmer i norsk iTMS, gjør et søk på iPad. Du må riktignok gjøre dette fra mac/pc og ikke direkte fra iPad.

    SvarSlett