søndag 11. april 2010

Enkel guide til hvordan du leier eller kjøper film via iTunes - selv om bor i Norge :)

Jeg har funnet frem til to "metoder" for å kjøpe eller leie filmer over iTunes.


1. Kjøp deg "gavekort" her feks: http://www.itunesgiftcardonline.com/ ....Dette var forsåvidt ikke et gavekort, men dealen var uansett bra....Jeg betalte 25 usd for 50 usd "gavekort", og jeg skriver gavekort med gåsetegn, fordi dette ble rett og slett noe helt annet.... 


Et par timer etter at jeg hadde kjøpt det her - betalt via PayPal, så ikke noe farlig, så fikk jeg en mail fra en person som refererte til mitt kjøp og ba meg legge han til på MSN eller Skype...Det gjorde jeg, og to sek etterpå hadde jeg fått et brukernavn og passord til en iTunes konto, hvor jeg hadde 24 timer på meg til å laste ned de filmene jeg ville ha for 50 usd.


Jeg var selvsagt litt usikker på det her, for hva ville skje når 24 timer hadde gått og jeg gikk tilbake til mitt opprinnelige kontonavn og passord - ingenting faktisk - kjøpene mine ligger fortsatt der de skal, filmene kan fortsatt spilles av :)


Spesiell løsning - men det funket og så lenge betalingen går via PayPal så er jeg ikke redd for å bli svindlet...


2. Kjøp deg ekte gavekort - tar litt mer tid, men da kan du også leie filmer etc, siden dette blir et gavekort hvor du vil motta en kode som du paster inn i iTunes konto'n din - den du har opprettet med amerikansk bosted, og som du ikke har tastet inn et kredittkort på..

  • Start først med å skaffe deg en konto hos JetCarrier.no .... Koster ingenting, ikke noe farlig, og da får du en postboks adresse i USA
  • Dernest trenger du en konto på eBay...søk på iTunes Giftcard...Du kommer til å finne mange, noen kan du by på, andre kan du kjøpe direkte
  • Et par timer etter at du har handlet får du en mail fra vedkommende du har kjøpt hos, med en kode, som du paster inn i iTunes (redeem code)
  • Klikk på iTunes store knappen på venstre side, dernest feks på Redeem linken på høyre side, som illustrert her:

Jeg har som sagt brukt begge metoder nå, og det er ingenting å utsette på det her - works like a charm :)

Skal innrømme at metode #1 var litt spesiell, men når sikkerheten er ivaretatt ift PayPal, og du samtidig får feks 50 USD for 25 USD, så er det en meget god deal...Det er også den løsningen som krever minst "arbeide" - men du har som sagt kun 24 timer på deg til å bruke opp pengene, mens #2 gir deg penger på iTunes konto'n din, som du kan bruke i eget tempo, til å kjøpe eller leie filmer :)

1 kommentar:

  1. Bra tips fra en kompis her på en super-duper-kar å kjøpe iTunes giftcards fra:

    http://cgi.ebay.com/APPLE-50-iTUNES-GIFT-CARD-CERTIFICATE-SUPER-FAST_W0QQitemZ220588874117QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item335c1f1985

    SvarSlett