torsdag 29. april 2010

500 millioner mennesker er på Facebook i dag - 400 millioner av disse er IKKE fra USA

Facebook fortsetter å vokse kraftig - antall sosiale medier også - men Facebook er kongen, og uansett den ubestridte kongen i Norge. Selv er jeg en ihuga Facebook bruker, noe jeg ikke har problemer med å innrømme heller, og hvorfor skulle jeg det :)



Facebook gir meg bla

  • rask og enkel tilgang til alle mine nåværende venner og bekjente
  • alle mine gamle venner
  • dialog, kontakt og deling av nyttig og selvsagt mye unyttig info
  • bilder, linker - rett og slett "nesten" alt til å holde en oppdatert på "tingenes tilstand"
Og jeg er tydeligvis ikke alene.
I 2008 var det 34 millioner brukere av Facebook utenfor USA, året etter 95 millioner brukere.
I 2010 er nå tallet opp i over 400 millioner brukere, og fortsetter å fosse frem. I 51 land hadde Facebook vokst i løpet av siste kvartal med mer enn 25% - og i 28 av disse landene var veksten mer enn dobbel. Alt i følge tall jeg har funnet på insidefacebook.com.

Tenk deg den markedsverdien Facebook har - til deg som forbruker og bedriftsansatt.
Tenk deg den makten de har over oss - når og hvis de virkelig begynner å skru det til.

Nå skal jo til og med Microsoft lage Office pakker som integreres direkte mot Facebook for raskere og enklere deling av dokumenter med mer - hørte jeg projectplassen på Facebook :)

Facebook vokser mer enn dobbelt så raskt som MySpace, og begynner å nærme seg YouTube i forhold til trafikk vekst skal vi tro statistikken fra Social Networking Watch.


En ting er at antallet som bruker Facebook vokser - en annen ting er at trafikken Facebook brukere også vokser - kraftig, og en tredje at antallet Sosiale Media siter også vokser - helt enormt. Du kan i dag velge mellom godt over 100 forskjellige tjenester, og selv er jeg en registrert bruker av fire som jeg bruker fast:
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Gowalla
Trenger jeg noen flere - ikke som jeg kan komme på nå, men markedet skaper mine behov har jeg en følelse av - selv håper jeg at jeg kan klare meg med en, men så har jeg heller ikke lyst til at en site skal ha 100% av min oppmerksomhet.... Løsninger som binder sosiale media sammen har jeg stor tro på fremover, på samme måte som man har IM-klienter som binder alle andre IM-klienter sammen :)

Veksten vil fortsette i lang tid fremover - mange av brukerne vil flyttes over på mobil, og annonseringen vil ta nye former... Spennende blir det å se...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar