mandag 12. april 2010

Ukens Top10 iPhone liste

Ny Top10 liste ja, det har jo blitt noen apps siden sist – ikke minst i løpet av påsken også som hadde såpass mye drittvær å by på for alle oss som ikke bor – eller dro til Nord-Norge :)

  1. Digg – helt ny for meg, men fy f for en digg app hvis du liker å følge med på hva alle andre synes er intr :)
  2. TweetDeck – I know, jeg er sent ute her, men skjønte ikke helt den Twitter greia før jeg klarte å håndtere TweetDeck (for MAC er den jo også enda bedre....)
  3. Tuaw – følger du med på hva som skjer i Apple verden, eller har lyst til det, så er vel Tuaw ikke å komme utenom
  4. ReelMoments – ta ett bilde hvert 20 sekund i 24 timer og lag en video av det...morsomt, selv om det tar tid :)
  5. Miso – ny utgave dukket opp for et par dager siden...følg med på hva ALLE ser på av filmer og TV-Serier, eller hva dine venner ser på (Twitter & Facebook invitasjon) så får du deg kanskje noen tips om hva du selv kan se på...
  6. TV Tracker – jeg er en stor tv-serie fan, og liker å følge med på det meste (det beste i allefall)... Når kommer neste episode, neste start, etc – alt finner du her :)
  7. Movies fra Flixter får du på Facebook via PC’en din eller MAC, men for å få lastet den ned til din iPhone så må du lese min artikkel som omfatter hvordan du setter opp en konto for å laste ned apps som KUN er tilgjengelige i USA for eksempel.. Gratis er den her også, er vel egentlig den beste film app’en som finnes!
  8. Spotify --- lurer på hvor lenge den blir med på min Top10 liste, men det er liksom den beste app’en som bare blir bedre og bedre...
  9. it24 – en svensk app, men bruker den mye, og synes for eksempel kickad.nu er en morsom fane å lese ... Skulle gjerne sett IDG i Norge komme med iPhone apps også, eller Digi, Mobizmag, itavisen, noen.....
  10. LinkedIn – Har ikke brukt den så mye før, men i likhet med mange andre som har begynt å bruke den langt mer i det siste, så tilhører jeg også den gruppen...Facebook på jobb på en måte :)

Også kommer alle andre apps selvsagt som er en del av min første side som Facebook, WebEx, RealRadios, BlogPress, iCam, osv..

4 kommentarer:

  1. En veldig brs liste Hans Petter!
    Digg er en nødvendighet i min hverdag.

    Sjekk www.revision3.com/diggnation
    Ukentlig blog med Kevin Rose (founder og digg.com) og Alex Albrecht. Sendes hver onsdag, og kan i tillegg lastes ned på iTunes.

    /Eirik

    SvarSlett
  2. Usje HP - hvorfor ikke gjøre denne listen komplett med å inkludere link til de forskjellige progs?

    Dette var 2 av 5! :-) men 5 av 5 for innholdet da!

    SvarSlett
  3. ... og legg til TripIt! www.tripit.com - et must for en som reiser endel. Spesielt TripIt Pro funksjoner som realtime status på fly etc er utrolig verdifull!

    SvarSlett
  4. Heisan,

    Takk for tilbakemeldingene - skal fikse links til neste gang selvsagt :)
    Og ja - TripIt er fet ja, bruker den selv, men siden jeg ikke reiser så altfor mye om dagen, så er det heller ikke den app'n jeg har brukt mest i det siste... Top10 er liksom nesten for få, for jeg har vel nesten 100 apps inne på iPhone'n min til enhver tid.... skal jo feks ikke legge skjul på at jeg bruker RunKeeper Pro endel om dagen, nå som jeg skal sykle Lillehammer-Oslo om ikke så lenge :)

    SvarSlett