onsdag 21. april 2010

iPhone eller BlackBerry

Det er ingen tvil om at jeg er en iPhone fan - noe jeg har vært siden FØR jeg kjøpte meg min første iPhone - og noe jeg sikkert også kommer til å være inntil Steve Jobs mister (fullstendig) bakkekontakt :)

Jeg har hatt en rekke mobiler i min tid - siden min første Ericsson i 1995 og frem til i dag har jeg vært innom Motorola, Samsung, Nokia, Ericsson, Sony Ericsson, BlackBerry - og nå Apples lille gullgruve iPhone.

Man kan i dag angre iallefall på at man ikke handlet aksjer i begge selskaper for noen år tilbake - for den avkastning begge selskaper har gitt er helt utrolig!



Hva er så de rene fakta?


  • BlackBerry er ca dobbel så stor som Apple iPhone i omsetning - 4 mot 2 milliarder dollar i 2009
  • BlackBerry har flest modeller å velge mellom
  • BlackBerry har noen flere misfornøyde brukere enn iPhone, men iPhone har også flest brukere (i prosent) som er hverken fornøyd eller misfornøyd
  • iPhone generer langt mer nettverkstrafikk og generer 500 tweets hvert 9. minutt, mens BlackBerry trenger så mye som 35 minutter for å oppnå det samme...
  • Over halvparten av alle iPhone tweets dreier seg om nye apps eller oppgradering av eksisterende :)

Tall og statistikk har jeg henta fra GigaOM

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar