torsdag 15. juli 2010

Apple mener fortsatt at antenneproblemet løses med software oppgradering og at iPhone 4 kommer til Norge i juli!



6. juli gikk Apple ut med en pressemelding knyttet til antenneproblemene:


"Lanseringen av iPhone 4 har vært den mest vellykkede produktlanseringen i Apples historie. Anmeldere over hele verden har kalt den tidenes beste smarttelefon, og brukere har fortalt oss at de elsker den. Vi ble overrasket over rapportene om problemer med signalmottaket, og vi begynte umiddelbart å utrede hva som var årsaken. Vi har funnet grunnen til at antallet signalstreker kan falle dramatisk, og den er både enkel og overraskende. Her er det vi fant ut."


Resten av pressemeldingen (på engelsk) kan du lese her http://www.apple.com/no/pr/library/2010/07/02appleletter.html
Brevet er forøvrig datert 2. juli, mens mailen fikk jeg ikke før 6. juli.


Jeg spurte Apple Norge i dag om selskapet fortsatt mener at problemet løses enkelt og overraskende ved en programvareoppdatering - nå etter at Consumer Reports rapporten konkluderer med at problemet IKKE ligger i overdrevet antall "bars" i signalstyrke, men i selve designet .... (Det skal legges til at Consumer Reports IKKE sier at en programvareoppdatering ikke kan løse problemet, bare at problemet ikke er at antall bars er overdrevet....signalstyrken forvitres kraftig når man holder fingern over nedre-venstre side av mobilen....Punktum!)


I en email til Apple Norge spurte jeg selskapet om de fortsatt står fast ved siste brev/pressemelding, og jeg fikk følgende svar:


"Det er korrekt at siste presseutsendelse er Apples svar. 
Utover dette har vi ingen kommentar. "


Derimot står fortsatt lansering i Norge ved lag - ingen bekreftelse på 23. juli i så måte, men fra Apple Norge bekreftes det i dag at lanseringen av iPhone 4 fortsatt er planlagt for juli måned.


I et avsluttende spørsmål om iPad lanseringen i Norge, så er dette på det nåværende tidspunkt ikke kjent for Apple Norge.


Vi får vente å se da...

  • om iPhone 4 kommer til Norge i juli
  • om iPad snart kommer til Norge, 
  • og om ny iOS versjon fikser antenneproblemene til Apple
Jeg håper Apple innfrir (igjen), for jeg gleder meg VELDIG til å sette kloa i en iPhone 4 - til meg selv og til konemor, kjøre facetime, glede meg over Retina displayet, bedre batteritid, raskere prosessor, iMovie, video-integrasjon mot Cisco og mye, mye mer!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar