lørdag 21. august 2010

Instapaper - Den BESTE og ENKLESTE måten å Lese-Senere på....


Har du noengang kommet over en artikkel på nett som du har lyst til å ta vare på, lese senere eller dele med andre uten å sende over hele websider, men KUN teksten? Instapaper er løsningen - og den er like enkel som den er genial!


Instapaper er en cloud-tjeneste hvis du vil - du etablerer en konto (gratis) - laster ned Instapaper klienten til din iPhone, iPad, iPod og så er du i gang. Via browseren din på din Mac eller PC så kan du enkelt legge til en "read later" knapp i din toolbar, og hver gang du kommer over en artikkel du har lyst til å lese senere - på din Mac, PC, iPod, iPhone, iPad, Kindle, etc - så logger du deg enten inn på din Instapaper konto på din datamaskin, eller starter Instapaper appen på ditt iProdukt:


Det kan jo være så enkelt som at du har kommet over en artikkel - på en annen persons datamasking - og ønsker å ta vare på den til senere lesing - du kan selvsagt emaile artikkelen, men enda bedre er det å kunne legge artikkelen - i sin helhet - på en server - som du enkelt kan nå, fra din egen PC eller et annet iProdukt - når du selv måtte ønske det.

På bildet over ser du en rekke mapper - ReadLater mappen er den sømløse mappen - den som Instapaperen tar vare på - på kryss og tvers av alle enheter du bruker, mens de øvrige mappene etablereres på den enkelte enhet - som i dette tilfellet er en iPad.


* liten video demo av Instapaper mellom en Mac og en iPad

Instapaper kommer i to utgaver - en gratis utgave og en som koster deg 29 kroner. Forskjellene mellom utgavene er store som illustrert under:


Personlig er dette et fantastisk verktøy - jeg får lest det jeg skal - og jeg får samtidig tak i alt jeg skal lese, når jeg vil det - og ikke minst får jeg redusert antall mails, noe jeg har et sterkt ønske om.

Instapaper er også sterkt integrert i en rekke andre apps, som feks Pulse News reader eller Mashable for å nevne et par. Sitter jeg på min iPad og leser en artikkel, så er Instapaper integrert (når du har installert Appen vel og merke) som en av mine delings-muligheter:

Jeg har funnet den artikkelen jeg ønsker å lese senere - på Instapaper, velger å sende den til Instapaper i stedet for å dele den på Facebook, Twitter eller gud-forby-Email.

10 sekunder etterpå finner jeg den på min Instapaper App - eller på min datamaskin når jeg har logget meg på min Instapaper konto.

Det var Top11 Business Apps for iPad jeg ville ta vare på, og lese senere - og her er resultatet:


Like genialt som det er enkelt!

Instapaper er på ingen måte en NY app - men den er definitivt ny på min Top App liste for business bruk! Denne kommer jeg rett og slett ikke til å klare meg uten fremover!

Klikk og kjøp her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar