tirsdag 23. mars 2010

Har Microsoft laget Entourage til Mac ræva med viten og vilje?

Vi snakker 2010 ikke sant – og ikke 1990?

En uke etter at jeg installerte Microsoft Office pakken på min MacBook Pro, så må jeg bare spørre.
Hva er det som får meg til å tenke på 1990, jo Microsoft Entourage!!!
Som en annen før meg skrev når han skulle beskrive hans opplevelse av Microsoft Entourage:

Using Microsoft's Entourage application for email on a Mac is about as efficient and enjoyable as using your own face to scrape ice from a car windscreen”

Det er for meg helt uforståelig at et selskap som Microsoft klarer å lage en så bedriten mailklient som Entourage...

La oss begynne med det første;
Mail klienten heter Entourage og ikke Outlook...hvorfor?
Resten av Microsoft Office pakken for Mac heter det samme som på PC; Excel, Powerpoint, Word, etc – men ikke Outlook.
Er det noen grunn til det, eller var det akkurat det Microsoft trengte for å ha et skalkeskul til å lage en Entourage klient som ikke måtte være like bra?

På en uke er det bla følgende jeg reagerer på;

  1. Adressekontakter har en pervers tendens til å duplisere seg... Jeg hadde bla 8,500 duplikater av diverse kontakter (fant ut at jeg kunne bruke Adressebok applikasjonen til å fjerne duplikatene, men Entourage klarer hver gang jeg bruker den å duplisere flere av de på nytt.....)
  2. Prøv å kopiere inn tabeller, regneark, bilder eller hva som helst fra hvilken som helst Office applikasjon – det fungerer ikke... Løsningen blir å lage et word dokument eller en PDF og legge det ved som et vedlegg :)
  3. Entourage støtter jo nesten ikke HTML i det hele tatt, skriv inn en URL i en mail, blir ikke noe link av det – forward en skikkelig Outlook mail du har mottatt, og alt av formater etc blir borte... Imponerende!

Det verserer mye forskjellig informasjon omkring Outlook til Mac, fra Microsoft selv har jeg lest at Outlook til Mac skal komme før sommeren 2010 – men jeg har også hørt at Outlook til Mac nå er utsatt til fjerde kvartal 2011!!!!

Er det mulig – endelig kommet meg over på en skikkelig Mac, også skal Microsoft spøkelset fortsette å plage meg...Nei, Microsoft – jeg håper virkelig ikke det er slik at dere ikke vil produsere skikkelig programvare til Mac fordi dere er redde for mange brukere vil snu ryggen til vinduene deres....

1 kommentar:

  1. Først var det før sommeren, så hørte jeg slutten av 2011 - men nå hører jeg --- eller leser jeg --- at vi snakker om i slutten av 2010...deilig :)

    http://www.boygeniusreport.com/2010/03/29/microsoft-office-2011-for-mac-gets-undressed/

    SvarSlett